قوانین مهاجرت به اروپا

۵۳ بازديد ۰ نظر

طبق قوانین اروپا، روش‌های مهاجرت به اروپا در ۷ روش خلاصه می‌گردد. روش‌های کار، تحصیل، سرمایه گذاری، تولد، ازدواج، پناهندگی و افراد خاص. ما در این مطلب به شرایط مهاجرت به کشور‌های اتریش، فنلاند و سوئیس می‌پردازیم و راه‌هایی را که در حال حاضر امکان مهاجرت به این کشور‌ها را فراهم می‌کنند، بررسی می‌کنیم.

شرایط مهاجرت به اتریش

قوانین کشور اتریش برای مهاجرت در حال حاضر به این صورت است که طبق جدیدترین قوانین کشور اتریش، مهاجرت برای ایرانیان به کشور اتریش از طریق تحصیل و سرمایه داری امکان پذیر است. بعد از شرایط کرونا و همه گیری ویروس کووید ۱۹ تمام جهان تحت تاثیر قرار گرفت. کشور اتریش تا قبل از این حادثه کمبود نیروی کار داشت. اما با وجود این پاندمی نرخ بیکاری در کل جهان افزایش یافت؛ بنابراین نیاز به نیروی کار خارجی در همه کشور‌ها کم شد. حال به بررسی دو طریق مهاجرت به اتریش که در حال حاضر فعال است می‌پردازیم:

شرایط مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل

تحصیل در کشور اتریش از مدرسه تا دکترا امکان پذیر است. تحصیل در مدارس دولتی اتریش رایگان است، اما در مدارس خصوصی هزینه دارد. برای دانش آموزان بین المللی که معدل بالایی دارند امکان اخذ پذیرش از مدارس اتریش وجود دارد و تحصیل دانش آموزان در اتریش رایگان است و برای خوابگاه و زندگی باید تمکن مالی لازم را داشته باشند. تحصیل در مقاطع دانشگاهی در اتریش اگر به زبان آلمانی باشد، رایگان است که برای اینکه مشمول تحصیل رایگان در دانشگاه‌های اتریش شوید، نیاز به مدرک زبان آلمانی در سطح a ۲ دارید، اما تحصیل به زبان انگلیسی نیز در اتریش در همه مقاطع امکان پذیر است. اما متضمن پرداخت شهریه می‌باشد.

شرایط مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه‌گذاری

در اکثر کشور‌ها با خرید ملک، امکان اقامت وجود ندارد. اتریش نیز با خرید ملک به شما اقامت نخواهد داد. اما روش‌هایی مثل خود حمایتی و یا بلوکات وجود دارد که امکان اخذ اقامت و تابعیت برای فرد اصلی و همراهانش که شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می‌شود، وجود دارد. در روش خود حمایتی نیاز به سرمایه‌گذاری ندارید، کافیست ثابت کنید که می‌توانید هزینه‌های زندگی خود را از طریق درآمدتان در ایران تامین کنید. در این روش اجازه کار ندارید، اما می‌توانید بیزنسی را راه اندازی کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به وبسایت ام آی‌ای مهاجرت مراجعه نمایید.

قوانین کشور سوئیس برای مهاجرت

کشور سوئیس یکی از کشور‌های زیبا و خارق العاده در اروپاست. این کشور یکی از گران‌ترین کشور‌های اروپایی است که سطح رفاه و امنیت اجتماعی در آن بسیار بالاست و تحصیل و روش تمکن مالی در حال حاضر دو روش برای مهاجرت به سوئیس برای ایرانیان است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم:

قوانین کشور سوئیس برای مهاجرت از طریق تحصیل

تحصیل در مدارس سوئیس، تجربه تکرار نشدنی را برای دانش آموزان فراهم می‌کند، سیستم آموزشی سوئیس بسیار پیشرفته و سطح بالاست. اکثر سیاستمداران و سران کشور‌ها فرزندان خود را برای تحصیل به کشور سوئیس می‌فرستند؛ بنابراین با تحصیل در مدارس سوئیس آینده فرزندان شما تضمین می‌شود و مدارک تحصیلی سوئیس در کل دنیا اعتبار دارد. البته ناگفته نماند که هزینه تحصیل در مدارس سوئیس بسیار بالاست و همچنین تحصیل در مقاطع بالاتر در سوئیس نیز مانند تحصیل در مدارس از شرایط همانندی برخوردار است

قوانین کشور سوئیس برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

در حال حاضر روشی برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در سوئیس برای ایرانیان وجود ندارد. تنها راهی که امکان مهاجرت به سوئیس را برای علاقمندان فراهم می‌کند، اقامت از طریق خود حمایتی سوئیس است. این نوع اقامت برای افراد بالای ۵۵ سال امکان پذیر است. باید نشان دهند که سرمایه کافی در حساب خود دارند و همچنین حقوق کافی در کشور ایران برای تامین هزینه‌های زندگی در سوئیس را دارند. با این روش شخص می‌تواند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود درخواست اقامت و در نهایت تابعیت سوئیس نماید.

شرایط مهاجرت به فنلاند

در حال حاضر تنها راهی که امکان دریافت ویزا برای مهاجرت به فنلاند را به ایرانیان می‌دهد، مهاجرت تحصیلی به فنلاند است. کشور فنلاند یکی از کشور‌های پیشرفته و خوب اروپایی است که هزینه‌های تحصیل و زندگی در آن بسیار پایین است. شما می‌توانید از طریق تحصیل به فنلاند مهاجرت نمایید. تحصیل در فنلاند شهریه دارد، اما شهریه آن کم است. اما در صورتیکه شما یک سال در فنلاند تحصیل کنید و به زبان فنلاندی تسلط پیدا کنید، امکان تحصیل رایگان در فنلاند برای شما فراهم می‌گردد.

روش‌های مهاجرت به اروپا مختلف و متفاوت است و برای هر کشوری با کشور دیگر تفاوت دارد. اما در قانون کلی اتحادیه اروپا تقریباً در همه کشور‌ها شخص بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه امکان این را دارد که بعد از تحصیل ۶ ماه تا یک سال در کشور بماند و به جستجوی کار بپردازد و در صورتی که کار پیدا کند می‌تواند اقامت تحصیلی را به کاری تبدیل نموده و وارد پروسه اقامت دائم گردد. برای تحصیل در دانشگاه‌های فنلاند و اتریش امکان بردن همراه وجود دارد. 

منبع: ‌آفتاب نیوز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.